“The robots are here” – learning to live with them

In November  2019  it was edited a book published by the university of Buckingham   written by  two teachers , an Italian professor, Riccarda Matteucci and an English  one , Rosemary Sage,  that  is about one  of our projects!

The book “The Robots are Here” presents researches and practices on robotic education and devotes an entire chapter to our school and to our project “From the attic to the lab” designed  by two  electronics teachers of our school and developed by their students.  The project involved the reuse of old toys and dismissed electronic devices equipped with additional features  through Arduino, a hardware and software opensource  platform.

The study of the two teachers focuses also on  Rosatelli‘s  other projects such as: the invisible piano, the digital thermometer, the digital chronometer, the exam crane and others carried out in our school.

A good example of how robotics can help the develop of skills and    can be USEFUL IN   REDUCING  bullying  encouraging  students team work.

TRADUZIONE

A novembre 2019 è stato presentato un libro edito dall’università di Buckingham, scritto dalle Emerite Professoresse, Riccarda Matteucci e Rosemary Sage, che tratta di uno dei nostri progetti.

Il libro ” The Robots are Here”, che presenta ricerche e buone pratiche sulla robotica educativa, dedica un intero capitolo all’IIS Celestino Rosatelli ed al nostro progetto “From the attic to the lab” ideato da due insegnanti dell’istituto e sviluppato dai loro studenti.  Il progetto prevedeva il riutilizzo di vecchi giocattoli e di dispositivi elettronici dismessi, corredati di nuove funzionalità attraverso Arduino, una piattaforma hardware e software opensource.

Lo studio delle due accademiche si concentra anche su altri progetti del Rosatelli, quali the invisible piano, the digital thermometer, the digital chronometer, the exam crane e molti altri, fornendo così un valido esempio di come la robotica possa aiutare a sviluppare competenze, ridurre il bullismo, favorire il lavoro in team degli studenti.

 

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